PRODUKTAI
ECO NUTRACEUTICOS PLATINAMA PRODUKCIJA
Sportininko knygaPatarimaiAkcijosNaujienosD.U.K.
Apie musPrekių pristatymasParduotuvėKontaktamsPrivatumo politika

Baltyminiai milteliai - etiketės informacija

Baltyminiai milteliai - etiketės informacija
Kaip jau žinome, dėl puikių savybių, baltyminių miltelių viršūnėje karaliauja išrūgų baltymai ( WHEY ), tačiau ir kitų rūšių baltymai turi savo pelnytai išsikovotą teritoriją. Papildų gamintojai teikia įvairių rūšių baltyminių miltelių kompleksus. ( žr.“Baltymų rūšys“ ). Trumpa etiketės apžvalga padės jums tinkamai įvertinti ir pasirinkti reikiamą baltymų derinį.

1. Baltymų rūšys. Skirtingos baltymų rūšys turi skirtingas pasisavinamumo savybes. Išrūgos yra labai greitai pasisavinamos, o, pavyzdžiui, kazeinas yra pasisavinamas lėtai. Tai reiškia, kad vieni baltymai pradeda teikti amino rūgštis raumenims labai greitai, o kiti – lėtai, kelias valandas, kas sudaro sąlygas didinti raumens baltymų sintezę ( raumens statybą ) ir stabdo raumens audinio irimą.
2. Skonis. Baltyminiai milteliai gali būti standartinių šokolado, vanilės ir braškių skonio. Jei jūs nemėgstate šių skonių, jūs galite rasti ir platesnę skonių paletę, išsirinkti labiausiai sau tinkantį skonį ( Hy Pro ). Puiku, kai skonio savybėms išgauti yra naudojami natūralūs vaisių ir uogų koncentratai.
3. Riebalų kiekis. Atkreipkite dėmesį į informaciją apie riebalus. Nedidelis kiekis riebalų padeda palaikyti hormonų lygį. Vidutinės grandinės trigliceridai ( MCT ) nėra kaupiami kaip kūno riebalai ir yra naudojami energijai.
4. Angliavandenių kiekis. Ieškokite baltyminių miltelių, kuriuose yra mažiau nei 5g angliavandenių porcijoje. Angliavandeniai sumažina baltymų kiekį, kurį jūs galite gauti iš vieno samtelio baltyminių miltelių. Jei norite ir jums reikia gauti angliavandenių, gaukite juos iš maisto.
5. Tirštikliai. Guaro ir ksantano derva yra tirštikliai, kurie suteikia kokteiliui tirštumą ir kreminę konsistenciją.
6. Nesočiosios riebiosios rūgštys. Gerosios riebiosios rūgštys ( CLA, omega – 3, MCT ) nėra kaupiamos į atsargas. Be to jos gali paskatinti kūno riebalų mažėjimą, taip pat jos padeda padidinti baltymų pasisavinimo laiką.
7. Baltymų kiekis porcijoje. Ieškokite produkto, kuris teikia ne mažiau kaip 20 g baltymų porcijoje. Mažesnis baltymų kiekis reiškia, kad reikės daugiau samtelių miltelių, kad gauti reikalingą baltymų kiekį. Tuo pat metu sumažėja pakuotės porcijų kiekis ir padidėja suvartojamų angliavandenių bei riebalų kiekis kokteilyje.
8. Pakuotės dydis. Baltyminių miltelių pakuočių dydžiai būna įvairūs. Rinkites mažesnį kiekį, jei išbandote naują skonį, tam atvejui, jeigu skonis jums nepatiktų. Kai rasite mėgstamą skonį, galėsite įsigyti didesnę pakuotę ir, tuo pačiu, sutaupysite.


L – gliutaminas – labiausiai paplitusi amino rūgštis
Tekstas: prof. Kazys Milašius

Gliutaminas yra pakeičiamoji, labiausiai paplitusi laisvoji amino rūgštis, esanti raumenyse, kraujo plazmoje. Ji yra žarnyno ląstelių, limfocitų, monofagų, endotelio ląstelių, inkstų kanalų ląstelių mitybos šaltinis. Gliutamino atsargos organizme mažėja dėl sunkaus fizinio krūvio, streso, traumų, infekcijų, operacijų, acidozės. Todėl tokiais atvejais būtina papildomai vartoti gliutaminą ( lacey, Wilmore, 1990; Keast ir kt., 1995; Rowboton irk t.,1996, Walsh ir kt., 1998 ). Su maistu žmogus gauna apie 10 – 20 g gliutamino. Gliutamino kiekis padidėja maždaug po dviejų valandų po valgio.

Nustatyta, kad gliutaminas stiprina imuninę sistemą, aktyvina ją, apsaugo organizmą nuo infekcijos atliekant sunkius ištvermės reikalaujančius fizinius krūvius ( Walsh ir kt., 1998 ). Gliutaminas sumažina polinkį susirgti, mažina persitreniravimo pavojų, išvengiama nenoro treniruotis. Vartojamas tris kartus per dieną po 3 – 6 g likus 30 min iki treniruotės ( Nieman, Pedersen, 2000). Tokios dozės apsaugo organizmą nuo išsekimo, ypač sunkaus ilgai trunkančio krūvio metu ( maratonas, triatlonas, daugiadienės dviračių lenktynės ) ( Rohde ir kt, 1996, Hack ir kt.,1997). Dar svarbiau yra vartoti gliutaminą poilsio metu po ypač ilgai trukusių fizinių krūvių. Kaip nurodo L.Castelas, E. Newsholme (1997), J Bowtell ir kt.(1999), papildomas gliutamino vartojimas atstato jo atsargas organizme iki reikiamo lygio ir tik tada jis yra prieinamas organizmo ląstelėms, atsakingoms už imunitetą. Dar vienas svarbus glutamino vartojimo bruožas, kaip nurodo M. Varnieris ir kt.(1995), B. Rasmusenas ir kt.(2000), yra tai, kad jis gali padėti greičiau atstatyti glikogeno atsargas raumenyse fizinio krūvio metu.

Šaltinis: Sportininkų vartojamų maisto papildų veiksmingumas, 2008, Kazys Milašius ( biomedicinos mokslų habilituotas daktaras, profesorius, VPU sporto metodikos katedros vedėjas ).

UŽEIKITE Į SVEČIUS